Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2010

Το ξυπνημα απ'τον ταφο της αγνοιας και της ληθης.

Δεν διστάζουν οι βάνδαλοι, με θράσος , χωρίς ιερό και όσιο, αρρωστημένα (με fotomontaz) να παραποιούν, ώστε να προκαλέσουν μεγαλύτερο πόνο, στην ήδη πληγωμένη εθνική συνείδηση του Έλληνα, να ξύσουν κι άλλο την πληγή.
Η ψυχή του έλληνα ξεριζωμένη και η καρδιά ξενιτεμένη μετά από την «αρπαγή» των αγαλμάτων, το ξερίζωμα τον αγαλμάτων.
Ο Έλληνας εκφραζόταν μέσα από αυτά ,αποτελούσαν και αποτελούν εθνική του ταυτότητα,ταυτιζόταν με αυτά και απ’ τον καιρό εκείνο η σκέψη του είναι στα ξένα. Τόσα χρόνια, υπομένει το «έγκλημα» της λεηλασίας, από τότε προσδοκά νοσταλγεί, τον επαναπατρισμό τον μαρμάρων.
Περιμένει υπομονετικα, την στιγμή της επανένωσης , τη στιγμη που θα ξαναγίνουν δικά μας , αυτά ,που ήταν πάντα δικά μας .

Τι έκαναν οι Γερμανοί :
(με το υβριστικό εξώφυλλο του περιοδικού..) " εικονικά" μας επιστρέφουν τα αγάλματα, προς στιγμήν δηλαδή, παραδέχθηκαν την αδιαμφισβήτητη ελληνικότητα τον αγαλμάτων , δείχνουν το καλό, ευρωπαϊκό, τίμιο πρόσωπο, ντύνοντας την Αφροδίτη στα γαλανόλευκα .
Ομως πίσω απ’ την φαινομενικά ακριβοδίκαιη συμπεριφορά ,υπάρχουν συναισθήματα ζήλιας και φθόνου που μετατρέπονται σε χυδαίες ανθελληνικές επιθεσεις, για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό αλλά και για τους νεοέλληνες.
Κατανοητή η επιθυμία άλλων λαών να μοιάσουν η να ζηλεύουν έστω, το μεγαλείο της αρχαιας Ελλάδας και γιατί όχι και της νέας.
Είναι αδικαιολόγητη η συμπεριφορά και καθ’όλα ύπουλη ,η συγκεκριμένη, που "στοχοποιει" την Ελλάδα ,που κερδοσκοπεί σε βάρος της Ελλάδας .
Εχουν την ευρωπαϊκή "ευγενια και φιλότιμο " που χαρακτηρίζει την ευρωπαϊκή οικογένεια "να συμπαρασταθούν", να παραδεχθούν ότι έκλεψαν τα ελληνικά αγάλματα και "εικονικά" πάντα να μας δείχνουν εμάς ως τους απόλυτους ιδιοκτήτες κτηματίες και κτίστες δημιουργούς τον αγαλμάτων των έργων τέχνης,αφήνοντας να εννοηθεί ότι μας τα παραδίδουν ,μας τα επιστρέφουν, παραδεχομενοι τη δική τους κλεψια.

Οι έλληνες κάναμε τον άνθρωπο ευγενή, πολιτισμένο, αναδείξαμε την ηθική , τις τέχνες, τα γράμματα , τη φιλοσοφία, τα μαθηματικά και το σπουδαιότερο , την δημοκρατία . Αυτοί τι έκαναν ? εκαναν τον άνθρωπο σαπούνι και τελεια μηχανη.

Οι βάρβαροι , προξενούν όχι μόνο πλήγμα στην εθνική συνείδηση του έλληνα αλλά και στις αρχές της δημοκρατίας και του πολιτισμού , ετσι ώστε να έχουμε την διεστραμμένη, διαστρεβλωμένη εικόνα της Αφροδίτης της Μήλου [ σύμβολο πολιτισμού]με την άσεμνη χειρονομία αποτυπωμένη στο μυαλό μας
Ο κόσμος του πνεύματος πρέπει να αντιδράσει.

Σχεδόν πάντα ,οι άνθρωποι βλέπουν μόνο τον υλικό πλούτο , με την οικονομική ύφεση(κρίση) θα περιμέναμε να συμβούν τα χειρότερα .
Η παράλογη εμμονή με το συμφέρον ,την εξουσία ,εκτονώνεται με μίσος και ύβρεις πάνω στα μεγαλουργήματα .
Είναι η νοοτροπία της εξουσίας, που κυριαρχεί στα πάντα και τους δίνει( υποθετικά )αβίαστα , το ελεύθερο, να μην υπολογίζουν, να μην σέβονται, ούτε καν τα ιδανικά του πολιτισμού και είναι πραγματικά λυπηρό .
Το μεγαλύτερο κρίμα είναι , να είναι το χρήμα πάνω από τον άνθρωπο, να δημιουργει απληστία, να χαλιναγωγεί κρίσεις, επιλογές και αποφάσεις,διότι όλες βαίνουν προς μια και μοναδική κατεύθυνση « το κέρδος»
Είναι το χρήμα ,που διαταράσσει κι ανατρέπει , κοινωνικές δομές, ιεραρχίες , πολιτεύματα ,κυβερνήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις, ο πολιτισμός, θα αποτελεί το εξιλαστήριο θύμα , μια εκτόνωση, ένας σάκος του μποξ, μια αντίζηλη αντίπαλη μορφή δύναμης και εξουσίας , της κουλτούρας, της παράδοσης (της ιστορίας του πολιτισμού) , αρκετά δυνατή ,ώστε να δεχθεί τα χτυπήματα της οικονομικής ύφεσης. Αναμενόμενες και σίγουρα γενικές οι επιπτώσεις και οι αναταράξεις σε όλους τους φορείς και τομείς της ανθρωπότητας ,όμως εδώ , έχουμε να κάνουμε με δυο εντελώς διαφορετικές αντιλήψεις και προσεγγίσεις ζωής.
Ο πολιτισμός ούτε επιτίθεται, ούτε καταστρέφει, ούτε εκδικείται, ούτε χτυπάει κανέναν.Είναι πρόοδος , μια μορφή δύναμης, φιλική προς τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τον κόσμο.
Αντίθετα ,το χρήμα καταστρέφει τον πολιτισμό ως μορφή δύναμης είναι ψυχρό, δεν έχει ηθική, έχει μοναδικό σκοπό να αυξάνεται συνεχώς ,προσδίδει τιμή στα πάντα ώστε να του ανήκουν, επιβάλλεται να διαχειρίζεται και να κυριαρχεί απόλυτα στον υλικό κόσμο αλλά και στον πνευματικό κόσμο, ακόμα και ιδεολογικά .
Μπορείς να βάλεις τιμή στην σκέψη ? στο ακαθόριστο? ....είναι παράλογο..

Στην περίπτωση της Αφροδίτης της Μήλου ,βλέπουμε εικόνες παρακινδυνευμένες ,επικίνδυνες ,για την ακεραιότητα της ίδιας της δημοκρατίας και του πολιτισμού. Ακραία επικίνδυνα παιχνίδια με τις αξίες και τα σύμβολα , που διαταράσσουν ισορροπίες, δημοκρατίας και ειρήνης .
Τα καταστρέφουν με την παραποίηση τους(άσεμνη χειρονομία)στρεβλώνοντας τις αρχικές έννοιες του πολιτισμού και της δημοκρατίας που αρχικά τα αγάλματα αντιπροσώπευαν, μετατρέποντας τα σε σύμβολα αθλιότητας, αηδίας κι αίσχους , χωρις ενοχες και τυψεις.
Αυτα που οι ξενοι εγωιστικά κρατάνε μόνο ως λάφυρα, για τον εαυτό τους ,ως πηγή εσόδων για τα μουσεία τους. Γιαυτους,δεν σημαινουν τίποτα.(ιστορια,ήθη, ιδανικά παράδοσεις του τόπου ) τους εναι αγνωστα, διότι είναι ΒΑΡΒΑΡΟΙ, είναι «ζώα.»
Παραγουν και καταναλωνουν , καταστρεφουν και εξουσιαζουν τα παντα, στο βωμο του συμφεροντος, κιαυτο το θεωρουν εξελιξη.

Από θέση ισχύος αρνούνται να τα επιστρέψουν εκεί που ανήκουν, εκεί που αρχικά γεννήθηκαν .Γνωριζοντας οτι δεν τους ανήκουν και είναι μιας άλλης χώρας ,με μονη την αίσθηση της ιδιοκτησίας , κατέχουν τα μνημεία άλλων λαών.
Αποκτούν δυναμη, εξουσια. και με την κίνηση τους αυτή ,δείχνουν, οτι προσπαθούν να κλέψουν λίγο από την αίγλη, την φήμη και το μεγαλείο της αρχαίας Ελλάδας.

Το άγαλμα, αποτελεί κορυφαίο ανθρώπινο καλλιτεχνικό επίτευμα ,ένας ανθρώπινος θρίαμβος( της τέχνης και των γραμμάτων) οφθαλμοφανέστατα, δεν μπορούν να το μεταποιήσουν προς το καλύτερο,.δεν μπορούν να αγγίξουν το κλασσικό, το απαράλλαχτο,το σύμβολο το σεβαστό και ιερό,όπως το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου.Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, παρα μονο καταστρέφοντας το, έστω με φωτομοντάζ θα είναι μια πράξη να τους θυμούνται στην ιστορία.
Αφού ,άλλη αναγνώριση, καταξίωση και άνοδος δεν υπάρχει για ένα έργο τέχνης ,επιλεγουν τον δρόμο της καθόδου, της βεβήλωσης, της απαξίωσης,του κακόγουστου της προσβολής,της κατηφόρας και μονο έτσι μπορείς πια να αντιμετώπισεις ένα (εθνικό)παγκόσμιο σύμβολο διαχρονικης αξιας. Η τιμώντας το, Η με αντιπάθεια και μισος(ανθελληνισμός) θα χρησιμοποίησεις τα συμβολα αυτά, για να πλήξεις λαούς για το συμφέρον σου .
Οι αδύναμοι, ανήμποροι λαοί , που αδυνατουν να δημιουργήσουν κάτι αντάξιο η ακόμα καλύτερο, κραττουν τα μνημεια και συμβολα αλλων μονο από φθονο και απληστια ..

ΟΜΩΣ.

Αν ποτε γυρίσουν στο φυσικό τους χορο και τόπο, στην γεννετήρα τους αποκτούν και έχουν ακόμα μεγαλύτερη αξια.
Μπροστά στο γλυπτό, στο πρότυπο, στο κλασσικό και τη σταθερή αξία , παγκόσμιο σύμβολο διαχρονικής, οικουμενικής αξίας , κορυφαίο καλλιτεχνικό επίτευγμα που ακτινοβολεί, δίνει τα φώτα του πολιτισμού, στα πέρατα του κόσμου .
Ακόμα και τα ζώα ημερεύουν,κοιτούν, θρωσκουν αμίλητα, με κατάνυξη, με δέος, με σεβασμό, με αίσθημα καθήκοντος ,ανταποκρίνονται στο κάλεσμα και στο χρέος της φώτισης,της λογικής και του πνεύματος.
Τα ζώα, αποκτούν ψυχή, όνομα και λέγονται άνθρωποι .
Απέναντι στην λογική, την ομορφιά, την αρμονία και την τελειότητα που δένουν σε μια νομοτελειακή συμπαντική συνωμοσία, απ’ όπου ξεπροβάλλει το φως και η αλήθεια ,βλέπουν το φως να ξεπηδάει και μέσα τους ξυπνούν , οι άνθρωποι των σπηλαίων, όμοια με ζώα εκστασιάζονται, ακολουθούν τον ρυθμό του σμιλεμένου κορμιού, αντιλαμβάνονται τη μορφή μέσα στο χάος, μαθαίνουν να ξεχωρίζουν σχήματα και ιδέες , μέσα από τον τάφο της αβύσσου, της άγνοιας.
Συλλαμβάνουν, συχνότητα αρμονίας, συχνότητα λογικής που βλέπουν στην χρυση αναλογία της ανάγλυφης μορφής, οι κραδασμοί ευνοούν την νόηση να συγχρονιστεί , να συντονιστεί , στη σκέψη του «γίγνεσθαι» .
Αρχίζουν και ψελλίζουν έννοιες, ιδέες, βγάζουν νοήματα και όλα χάρη στη θεία λογική ερμηνεία, της χρυσης αναλογίας, της λογικής αρμονίας που εκπορεύεται απ’ το γλυπτό .
Χάρη στο άγαλμα της Αφροδίτης που ζωντανεύει και ξυπνάει απ’ τη λήθη και τον ύπνο , όποιον το κοιτάζει και το ζώο γίνεται άνθρωπος και ο σοφός άνθρωπος βλέπει,γνωρίζει, μαθαίνει, κατανοεί, διότι λαμβάνει και γίνεται δέκτης της χρυσης αναλογίας ,της χρυσης τομής , της αρμονίας, της λογικής .

Μέσα στην άβυσσο της άγνοιας του ,οντας άγριο παράλογο κτήνος, στο χάος του κόσμου, της σκέψης, λαμβάνει ως θεία ελεημοσύνη ..ως θεία ευλογία τη "λογική τομή "..γίνεται τομή στο χάος του κόσμου (που πρωτύτερα μόνο αυτό υπήρχε στη σκέψη) ως θείο, θεόσταλτο, θεόπνευστο, προσφέρεται δωρεάν το λογικό συμπέρασμα στον ανθρωπο
Απ’ την στιγμή εκείνη, στην ουσία ο ανθρωπος,κρατά τα ηνία του κόσμου και κινεί τα νήματα, κατά βούληση του.
Ο σοφός άνθρωπος μπαίνει στη συχνότητα της θείας λογικής ερμηνείας και καταλαβαίνει τον θείο σκοπό, εναρμονίζεται με το νου του σύμπαντος κι απ’ τα βάθη τα έγκατα της αβύσσου, της άγνοιας ,τώρα βλέπει τον κόσμο σε πρώτο πρόσωπο. Είναι η μορφή και όψη του κόσμου που επιρρεάζει κατά λογική βούληση τα πάντα ,επιβάλλεται στα πάντα ,είναι η σκέψη του κόσμου.

Οι Έλληνες , μεταλαμπάδευσαν την θεία γνώση, του λόγου το φως , τον νου του κόσμου, τον πολιτισμό .Εμφύσησαν τον «θείο λόγο» στα πέρατα του κόσμου.
Απάλλαξαν από την πνευματική αναπηρία και εκλογίκευσαν τον κόσμο όλο, ανέδειξαν την ηθική, τις επιστήμες την δημοκρατία το πολιτισμό δίδαξαν τις «τέχνες και τα γράμματα» τα μαθηματικά την φιλοσοφία, αναβάθμισαν τον νου, εξανθρώπισαν ,ως άλλοι" θεοί",το εν ζωή «ζώον» σε λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο, προκάλεσαν πνευματική αφύπνιση.
Αυτό που έδωσαν,
…είναι αυτό που δεν αγοράζεται , είναι ανεκτίμητης αξίας.
…είναι «γνώση»
…είναι «λογική»
..είναι αυτό που μας διαχωρίζει απ’το τίποτα,την άγνοια, το χάος, τα ζώα .
είναι ο πολιτισμός και είναι παγκόσμια κληρονομιά, που ολοι οφειλουν να σεβονται.
Γιατι είναι κληρονομια ολων των ανθρωπων κι ολης της ανθρωποτητας και δεν μπορει να βεβηλωνεται από κανεναν « ανθρωπο»


Σε τετοια περιστατικά ας μην δείξουμε αγνοια η αδιαφορία..
ας πολεμήσουμε για αυτά, ας μιλησουμε δυνατα και καθαρα γιατι το οπλο του πολιτισμου είναι ο λογος.

Ας διδαχτούμε και ας δείξουμε πολιτισμό αυτό που κάναμε πάντα ..

και ο χρόνος θα δείξει αν πράγματι αξίζουμε .

….και το άγαλμα γίνετε μέρος της φύσης ,στο φυσικό τόπο, στο στοιχείο του ,βγάζει ρίζες και ζωντανεύει εκεί που χτυπά και αφρίζει το κύμα.
( στην Ελλαδα, τον κυματοθραυστη της Ευρωπης)

By
Pardalo probato

2 σχόλια:

  1. κανω ποδαρικο
    σε μια υπεροχη αναρτηση
    συγχαρητηρια στον συγγραφεα της
    αλλα και σε εσενα
    αντε να μαζευομαστε...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλοριζικο το μπλογκ μας φιλεναδα..και ειθε να γινει κι εντυπο..
    (οποιος κανει σχολια τιμωρειται με μια αναρτηση, το επομενο δικο σου )

    ΑπάντησηΔιαγραφή